معرفی خودرومعرفی خودروهای خارجی

نقد و بررسی خودروری سیتروئن C3

معرفی سیتروئن C3

معرفی خودرو سیتروئن C3

سیتروئن سی 3 (فول) – نقد و بررسی خودروری سیتروئن C3 اولین محصول مشترک سایپا و سیتروئن است.  این خودرو در خط تولید سایپا-سیتروئن واقع در شهر کاشان به تولید می رسد.

در تابستان سال 97 2000 دستگاه از این خودرو به بازار عرضه شد اما با تحریم صنعت خودرو سازی کشور تولید این خودرو به حالت تعلیق درآمد و آینده ی عرضه آن در هاله ای از ابهام ماند. سیتروئن سی3 در دو تیپ نیمه فول و فول به بازار وارد شد که تفاوت این دو تیپ، تنها در آپشن گرمکن صندلی های جلو و رینگ های نقره ای و مشکی است.

سیتروئن C3 از موتور 1.6 لیتری توربوشارژ (مشترک با پژو 2008) بهره می برد که مختص بازار ایران است و باعث شده برچسب پرشتاب ترین خودروی مونتاژ داخل بر روی آن قرار بگیرد.

سیتروئن C3
سیتروئن C3

همکاری تازه­ای بین سیتروئن و سایپا شکل گرفته است و این همکاری محصولی به نام سیتروئن C3 است. سیتروئن C3 را می­توان رقیبی برای هیوندای i20  دانست. البته این هاچ­بک فرانسوی بی حاشیه نبوده؛ حاشیه ­های زیادی پیرو سیتروئن و سایپا پیش آمد که در نهایت ظاهراٌ به تفاهم رسیده اند. پس از بوجود آمدن داستان­های متعدد، سرانجام سیتروئن C3 وارد بازار ایران شد و در نمایشگاه­هایی از آن رونمایی شد. در ادامه همراه مکانیک به نقد و بررسی سیتروئن C3 خواهد پرداخت.

 

نقد و بررسی فضای داخلی سیتروئن C3

با توجه پیشرفت در علم و طراحی خودروها، سیتروئن نیز سنگ تمام گذاشته است و توانسته است طرفداران خاصی را برای خود پیدا کند. مهم­ترین مسئله­ ای که برای فضای داخلی سیتروئن C3 می­توان اشاره کرد، هماهنگ بودن کامل بین طراحی بیرون خودرو و داخل خودروی سیتروئن C3 است.

سیتروئن C3
سیتروئن C3

خاص ­ترین قسمت فضای داخلی قسمت داخلی درب ­ها می­باشد که برای کسانی که بار اول در سیتروئن C3 کاملا عجیب است. اما در کل با توجه به خاص بودن و اسپرت بودن فضای داخلی، سیتروئن C3 نمره خوبی برای نقد و بررسی سیتروئن C3 از لحاظ فضای داخلی دریافت می­کند.

سیتروئن C3
سیتروئن C3

نقد و بررسی فضای بیرونی خودرو سیتروئن C3

فضای بیرونی سیتروئن C3، کاملا جدید، اسپرت و خاص است. در قسمت جلویی خودرو چراغ ­های عجیبی تعبیه شده است. در یک قسمت چراغ­های درشت و در قسمتی دیگر چراغ­های نازک و خشن که همین مسئله باعث شده است ظاهر سیتروئن C3 را با نیسان جوک مقایسه کنند.

اوج عجیب بودن سیتروئن C3، در قسمت کناری است. وجود ضربه ­گیری در درب­ها عجیب ­ترین موردی بود که یک طراحی می­توانست برای خودرویی طراحی کند. البته این تنها مورد عجیب و جذاب این خودرو نیست. رینگ­های خاص سیتروئن C3 را فراموش نکنید. لوگوی سیتروئن در رینگ­های C3 بصورت مربعی است که ابتکار این مورد برای اولین بار در دنیا توسط سایپا و سیتروئن برای خودروی سیتروئن C3 صورت گرفته است.

سیتروئن C3
سیتروئن C3

نمای عقب سیتروئن C3 نیز از امر تعجب­ برانگیز بودن مستثنا نبوده و با توجه به سپر عقب و چراغ مربعی­شکل توانسته است در بین جوانان محبوبیت زیادی کسب نماید.

‌طراحی نمای عقب سیتروئن سی ۳، تداعی‌گر یک ماشین جذاب و متفاوت برای دوست‌داران رده ‌بندی هاچ بک اسپرت است. در نمای عقب این هاچ بک، شاهد چراغ‌های سه بعدی برجسته و بزرگی هستیم که در راستای درب صندوق و کابینه ماشین با خطوط حجیم و باریکی، خوش نشسته است.

سیتروئن C3
سیتروئن C3

از موارد مورد انتقاد در طراحی نمای عقب سیتروئن C3 می‌توان به کوچک بودن شیشه عقب، نسبت استفاده زیاد از متریال مشکی کم کیفیت به سایر بخش‌های ماشین و عدم وجود هر گونه چراغ ترمز با علائم هشدار دهنده اشاره کرد.

نقد و بررسی رانندگی خودرو سیتروئن C3

سبک ­وزنی سیتروئن C3 نسبت به سایر رقبا باعث شده است که در نقد و بررسی سیتروئن C3 برای قسمت­ تجربه رانندگی نمره خوبی کسب نماید. همین مسئله باعث شده است سیتروئن C3 شتاب­گیری خوبی داشته باشد و بازهم عامل دیگری پیدا شد تا سیتروئن C3 را جوان­پسند بدانیم. البته وجود گرمکن­های هوشمندی که برای صندلی­ها تعبیه شده است نیز عاملی است که باعث می­شود تجربه رانندگی با سیتروئن C3 چندین برابر شود.

اوج لذت رانندگی با سیتروئن C3 را می­توانید در پیچ­ها تجربه کنید؛هندلینگ بسیار عالی و سیستم کاملا استاندارد تعلیق، برای تجربه رانندگی سیتروئن C3 را می­توان بی­رقیب دانست.

سیتروئن C3

سیتروئن C3
سیتروئن C3

لازم به ذکر است سیتروئن C3 قادر است صفر تا صد کیلومتر را در 10.6 ثانیه طی کند.

 

نقد و بررسی موتور سیتروئن C3

موتوری که معمولا برای سیتروئن C3 تعبیه شده می­شود حجمی برابر با 1.6 لیتر دارد. البته سیتروئن C3­هایی که در ایران وارد می­ شود THP است که برای این بخش نیز حتی تعجب برانگیز است زیرا قوی­ترین موتور سیتروئن C3 برای واردات به ایران است. قدرت موتور سیتروئن C3، 163 اسب بخار است و گشتاورد آن 205 نیوتون متر می­باشد.

سیتروئن C3

البته انتقال قدرت به این موتور نسبتا راضی­ کننده توسط جعبه­ دنده ای 6 سرعته اتوماتیک صورت می­گیرد.

مشخصات و عملکرد فنی  سیتروئنC3 :

:

دیفرانسیل جلومحور محرک
۱۶۰۰ سی سیحجم موتور
THP 165نوع موتور
۱۶۳ اسب بخار در۶۰۰۰ دور در دقیقهحداکثر قدرت
(۲۴۳ نیوتون متر) ۴۰۰۰-۱۴۰۰/۲۴۳حداکثر گشتاور
۸٫۲ ثانیهشتاب
۱۹۰ کیلومتر بر ساعتحداکثر سرعت
۴تعداد سیلندر
۱۶تعداد سوپاپ
۶ سرعته اتوماتیک EAT6انتقال قدرت (گیربکس)
۷/۶ لیتر در صد کیلومترمصرف سوخت ترکیبی
برقی (EPS)سیستم فرمان
هاچ بک کوچکنوع بدنه
آلومینیوم مشکینوع رینگ
یکپارچهنوع شاسی
دیسکی خنک شوندهترمز جلو
دیسکیترمز عقب
سیتروئن C3
سیتروئن C3

ابعاد و اندازه‌ها:

۳۹۹۶ میلی‌مترطول
۱۷۴۹ میلی‌مترعرض (جلو)
۱۸۲۹ میلی‌مترعرض (عقب)
۱۴۷۴ میلی‌مترارتفاع
۱۴۷۱ میلی‌مترفاصله بین چرخ‌های جلو
۱۴۷۱ میلی‌مترفاصله بین چرخ‌های عقب
۲۵۴۰ میلی‌مترفاصله بین محور جلو و عقب
۱۲۵۰-۱۳۰۰ کیلوگرموزن خالص
۴۵ لیترحجم مخزن سوخت
۱۶ اینچقطر رینگ
۱۵ اینچقطر لاستیک زاپاس
۱۶R- 55/205چرخ جلو و عقب

نقد و بررسی ایمنی خودرو سیتروئن C3

در بین رقبای سیتروئن C3 که مشغول به رقابت در بازار ایران هستند، این سیتروئن C3 هست که یک سر و گردن بالاتر است.اما با توجه به این مورد نباید از این موضوع گذر کرد که سیتروئن C3 در تست تصادفی که کاملا بصورت استاندارد صورت گرفته است 4 ستاره گرفته است که شاید امتیازی متوسط باشد اما برای بازار ایران کاملاٌ ایده­آل است.

این خودرو در سربالایی­ها به خوبی عمل می­کند و همین مسئله باعث کاهش تصادفات و خسارت می­شود. اگر از خطوط جاده نیز بیرون بیایید سیتروئن C3 قادر است با سیستم­های هشداردهنده شما را از بروز هرگونه تصادف بازدارد.

در آخر یک نکته مثبت و یک نکته منفی باقی خواهد ماند؛ 6 کیسه هوا که در تست­ تصادف نیز امتیاز بسیار خوبی دریافت کرده است. و دیگری نگرفتن پنجمین ستاره است که آن­هم به دلیل ایمن نبودن کافی خودرو برای تصادف با عابرین و حفظ جان عابر است.

سیتروئن C3
سیتروئن C3
نقد و بررسی ارزش خرید خودرو سیتروئن C3

با مجله اخبار خودرو همراه بودید و به نقد و بررسی سیتروئن C3 پرداختیم. حال با همه این مواردی که گفته شد ،اگر خودرویی مطمئن و ایمن می­خواهید که با خانواده خود آسایش و آرامش را در کنار رانندگی تجربه کنید، سیتروئن C3 گزینه خوبی است.

 

مزایا و معایب سیتروئنC3 :

مزایا:
  • ظاهر متفاوت، زیبا و اسپرت
  • راندمان بسیار خوب
  • تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی خیلی خوب

 

معایب:
  • تعلیق تولید در ایران
  • قیمت بسیار بالا
  • استقبال کم مردم در بازار خودرو

 

آپشن‌ها، سیستم امنیتی و ویژگی‌های اجزای مختلف خودرو:

کروز کنترلسیستم کمکی راننده:
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل پایداری
کنترل کشش

 

ترمز کمکیسیستم ترمز:
ترمز ضد قفل
توزیع نیروی ترمز

 

سنسور عقبسیستم هشدار دهنده:
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
هشدار دهنده زمان استراحت

 

مه شکن جلو و عقبسیستم روشنایی:
دی لایت
اتو لایت
چراغ‌های اتوماتیک جلو

 

فرمان اسپورتفرمان:
نیروی کمکی برقی
تنظیم موقعیت ۲حالته
 روکش چرمی
دکمه‌های کنترلی
حساس به سرعت

 

آینه عقب الکتروکرومیکآینه و شیشه:
آینه جانبی تاشو برقی
آینه‌های جانبی با تنظیم برقی
گرمکن آینه‌های جانبی
گرمکن شیشه عقب
شیشه‌های برقی جلو و عقب خودرو Anti-pinch و One-touch
شیشه بالابر آنتی‌ترپ

 

سیتم ورود بدون کلیدآپشن‌های داخل کابین:
سیتم استارت بدون کلید
سیستم تهویه مطبوع اتومات
صندلی‌ راننده ۶ حالته دستی
صندلی‌ سرنشین جلو ۴ حالته دستی
صندلی عقب ۲ تکه
گرمکن سفارشی صندلی جلو
ایزوفیکس صندلی‌های عقب و جلو
قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل خودرو
تنظیم ارتفاع دستی صندلی راننده

 

۶ ایربگ ( ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ پرده‌ای، ایربگ جانبی)ایمنی کابین:
کمربند ایمنی پیش‌کشنده
کمربند ایمنی محدودکننده

 

۶ اسپیکرچند رسانه‌ای:
هندزفری
نمایشگر لمسی ۷ اینچی
Bluetooth – USB – CD – MP3 – MP4 – MirrorLink – AUX  – IPOD
کنترل سیستم صوتی روی فرمان
کامپیوتر سفری
خروجی ۱۲ ولت سیستم اتصال به تلفن هوشمند
نمایش دمای محیط بیرون
قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه در مانیتور

 

محافظ ضدخراش بدنه (ایربامپ)سایر ویژگی‌ها و آپشن‌ها:
رینگ مشکی یا ایرانی (استاندارد)

رینگ نقره‌ای یا فرانسوی (سفارشی)

چراغ خوش‌آمدگویی و همراهی تا منزل
محدود کننده سرعت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا