معرفی خودرومعرفی خودروهای خارجی

نقد و بررسی سانگ یانگ کوراندو

معرفی سانگ یانگ کوراندو

معرفی خودرو سانگ یانگ کوراندو

 

سانگ‌یانگ کوراندو (به انگلیسیSsangYong Korando) خودرویی است که از سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۶ تحت نام سانگ‌یانگ، و از ۲۰۱۰ تاکنون تحت نام مکونگ اتو در کشورهای کره جنوبی، ویتنام، ایران، روسیه، و لهستان تولید شده‌است.

مدل تولید ایران متعلق به نسل سوم و طراحی‌شده در سال ۲۰۰۴ است.

سانگ‌یانگ کوراندو یک خودروی شاسی‌بلند ساخت شرکت خودروسازی سانگ‌یانگ کرهٔ جنوبی است که تولید آن از سال ۱۹۸۳ تاکنون ادامه داشته‌است. واژهٔ کوراندو مخفف جملهٔ «کره‌ای‌ها هم می‌توانند» در زبان انگلیسی است.

سانگ یانگ، شرکتی قدیمی از کره­ جنوبی هست که در حوزه شاسی­ بلند و خودروهای آفرودی، آوازه­ای دیرینه دارد که در ایران نیز خیلی وقت هست فعالیت می­کند. اما بنا به دلایلی مخصوصا زشت بودن خودروهایش نتوانست در بین ایرانیان سخت­پند، جایی در بازار داشته باشد. با توجه به همه این موارد، در سال 1385، کوراندو بن رو در ایران دیده­شد؛ خودرویی که نشانگر خودکفایی و قدرت کره­جنوبی نیز محسوب می­شد.

از این نکته نگذریم که سالیان زیادی شرکت آلمانی مرسدس بنز با سانگ یانگ همکاری می­کرده است و از همین رو ردهایی از یک خودروی آلمانی در این آفرودی همه­چیز تمام دیده می­شود. این خودروی سخت قلق در کشورهای زیادی مانند هند، روسیه، ویتنام، لهستان و از جمله ایران عرضه شده که در ادامه با نقد و بررسی سانگ یانگ کوراندو بن رو خواهیم دید که آیا می­توان روی این خودرو حساب کرد یا خیر.

سانگ یانگ کوراندو بن رو
سانگ یانگ کوراندو بن رو

دومین نسل کوراندوی «جدید» در سال ۱۹۹۶ به عنوان کامل‌کنندهٔ محصول سانگ یانگ موسو (که در سال ۱۹۹۳ تولید شد) در آسیا، در سال ۱۹۹۷ در اروپا و در سال ۱۹۹۸ در استرالیا تولید شد و بر مبنا و اساس ورژن با شاسی کوتاه‌تر موسو می‌باشد. این مینی شاسی بلند با ۳ درب و ۱٫۸ تن وزن توسط پروفسور کن گرینلی طراحی شد.

این خودرو با انتخاب موتورهای گازوئیلی ۲٫۳ و ۳٫۲ لیتری یا موتور دیزلی ۲٫۹ لیتری تحت لیسانس مرسدس بنز آلمان و جعبه دندهٔ ۵ حالتهٔ دستی بورگ وارنر در دسترس می‌باشد. طراحی داخلی نسل دوم کوراندو به خاطر وجود یک فرمان در طرف دیگر منحصر به فرد بود. این ویژگی به خاطر تبدیل آسانتر سیستم خودرو به صندلی سمت راست و کاهش هزینه‌های تولید می‌باشد. در طرف مسافر، یک دسته در قوس فرمان قرار گرفته‌است. این نسل از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ با نام دوو کوراندو به فروش رفت، این نام به این خاطر بود که شرکت دوو اکثر سهام شرکت سانگ یانگ را خرید و بعدها آن شرکت را مجبور کرد تمام سهامش را به شرکت دوو بفروشد.

سانگ یانگ کوراندو بن رو
سانگ یانگ کوراندو بن رو

سانگ یانگ کوراندوی ۲۰۰۴ یک به روزرسانی برای نسل دوم این خودرو بود. تولید آن در سال ۲۰۰۶ متوقف شد. با این حال فروش آن تا سال ۲۰۰۷ در بسیاری کشورها ادامه یافت. این خودرو با انواع موتورهای دیزلی و بنزینی در دسترس بود، از جمله می‌توان به یک موتور دیزلی ۵ سیلندر ۲٫۹ لیتری از شرکت مرسدس بنز اشاره کرد. در سال ۲۰۰۸، شرکت روسیه‌ای TagAZ، شروع به گرد هم آوردن محصولات کوراندو با نام TagAZ Tager کرد. نه تنها ورژن سه درب خودرو بلکه ورژن ۵ درب را نیز تولید کرد.

 

سانگ یانگ کوراندو بن رو

نقد و بررسی فضای داخلی خودرو سانگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو بن رو خودرویی هست که آفرودی محسوب می­شود، از همین رو اگر به نقد و بررسی سانگ یانگ کورنادو بن رو از لحاظ طراحی داخلی بپردازیم، می­توان گفت امتیاز خوبی به این خودروی مقتدر می­رسد. تلفیق رنگ نقره­ای و مشکی مهم­ترین نکته­ای هست که در این خودرو به چشم می­خورد و باید دید که در بخش­های بعد چه عملکردی از خود به­جا گذاشته­است.

سانگ یانگ کوراندو بن رو
سانگ یانگ کوراندو بن رو

نقد و بررسی فضای بیرونی خودرو سانگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو بن رو در نمای بیرونی خود موفق ظاهر شده و ما را یاد خودروهای تویوتا مخصوصا FJ می­اندازد. چراغ­های درشت ریز به همراه جلوپنجره­ای با رده­های عمودی و سپر اغلب مشکی با مه­شکن­های قرمز، خلاصه­ای از نمای روبه­روی کورنادو هست که رضای کارشناسان کا را به­همراه داشته­است.

در نمای کنار نیز در عین سادگی می­توان احساس خوش­آیندی را با مشاهده آن تجربه کرد. مخصوصا دو درب بودن آن که نگذاشته­است از طراحی کناری زشتی­ای دیده شود. در قسمت پشتی نیز طراحی عجیب غریبی دیده نمی­شود و تمام انتظراتی که از یک شاسی­بلند می­رود در این آفرودی کره­ای دیده می­شود تا بتوانیم امتیاز خوبی را در نقد و بررسی سانگ یانگ کوراندو بن رو بدهیم.

سانگ یانگ کوراندو بن رو
سانگ یانگ کوراندو بن رو

نقد و بررسی رانندگی خودرو سانگ یانگ کوراندو

کوراندو برای آفرود کردن بی­نظیر هست و با وجود آپشن­هایی نظیر گرمکن شیشه عقب و آینه‌ها، آینه‌های برقی، جک گازی در موتور، تنظیم دستی ارتفاع فرمان و تنظیم کاسه چراغ جلو توانسته­است رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

سانگ یانگ کوراندو بن رو
سانگ یانگ کوراندو بن رو

نقد و بررسی موتور سانگ یانگ کوراندو

کورنادو بن رو در ایران با دو نوع موتور عرضه می­شود که هردو یک نکته منفی بزرگ دارند و آن مصرف سوخت بسیار بالایی هست که به­هیچ وجه نمی­توانید از آن به عنوان خودرویی شهری استفاده نمائید. باورش سخت هست اما مصرف سوخت این خودرو در مدل­های مختلف، به­طور میانگین حدود 15 لیتر به ازای هر صد کیلومتر هست.

کمی ریزبین شویم و با قدرت موتورهای کورنادو آشنا شویم؛ اولین مدل از کورنادو موتوری 4 سیلندری 2.3 لیتری را به­همراه خود دارد که می­تواند در نهایت 150 اسب بخار قدرت تولید کند؛ گشتاور این موتور 210 نیتون متر هست که در نهایت برای انتقال قدرت از گیربکسی 5 سرعته دستی بهره می­برد.

موتور دیگر این غول سانگ یانگ، موتوری 6 سیلندری با حجم 3.2 لیتر هست که قادر هست 220 اسب بخار تولید کند و 306 نیوتون متر گشتاورش هست که رضایت­بخش هست و در نهایت برای انتقال قدرت از جعبه گیربکس اتوماتیک استفاده می­کند.

 

در هر دو مدل سرعت خوبی دیده می­شود که به­طور میانگین 10 ثانیه برای شتاب صفر تا صد نیاز دارند؛ در کل به جزمصرف سوخت بالا، در باقی موارد انتظارات برطرف شده و می­توان امتیاز خوبی را در نقد و بررسی سانگ یانگ کوراندو بن رو در بخش موتوری داد.

سانگ یانگ کوراندو بن رو
سانگ یانگ کوراندو بن رو

نقد و بررسی ایمنی خودرو سانگ یانگ کوراندو

قفل مرکزی، چراغ احتیاط درب­ها و کیسه هوایی که برای راننده تعبیه شده­است، امکانات ایمنی هست که برای کورنادو درنظر گرفته­شده که می­توان عملکرد بهتری نیز داشته باشد.

سانگ یانگ کوراندو بن رو
سانگ یانگ کوراندو بن رو

نقد و بررسی ارزش خرید خودرو  سانگ یانگ کوراندو

قیمت کوراندو بن رو نسبت به سایر آفرودی­های مطمعن، کمی کمتر هست که نکتهای مثبت محسوب می­شود؛ البته باید درنظر داشت که پیدا کردن قطعات این خودرو امری سخت هست و خدمات پس از فروش برای این آفرودی جذاب هیچ معنی­ای ندارد.

سانگ یانگ کوراندو بن رو
سانگ یانگ کوراندو بن رو

مزایا و معایب

مزایامعایب
قابلیت آفرود بالاامکانات کم
هندلینگ مناسببازار ضعیف
کیفیت ساخت مناسب

مشخصات تولید کننده

کشور تولید کنندهکره جنوبی
کارخانه تولید کننده SSANGYONG MOTORS
نام و مدل اتومبیل سانگ یانگ کوراندو
شرکت گارانتی رامک خودرو

مشخصات فنی

 مشخصات / مدلسانگ یانگ کوراندو 3200سانگ یانگ کوراندو 2300
موتور6سیلندر 4 سیلندر
حداکثر قدرت220 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه 150 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حجم موتور3199 سی سی 2199 سی سی
 تعداد سوپاپ24 16
جعبه دنده4 سرعته اتوماتیک 5 سرعته دستی
محور محرکدو دیفرانسیل دو دیفرانسیل
شتاب ۰ تا ۱۰۰9.8 ثانیه 11 ثانیه
حداکثر سرعت200 کیلومتر بر ساعت 165 کیلومتر بر ساعت
 وزن خالص1790 کیلوگرم – کیلوگرم
فاصله محورها– میلی متر – میلی متر
ابعاد و نوع چرخ های جلو  عقب 255/70R15 –

مصرف سوخت

مشخصات / مدلسانگ یانگ کوراندو 3200سانگ یانگ کوراندو 2300
داخل شهر–  Lit/100kmLit/100km-
 خارج شهر– Lit/100kmLit/100km-
 ترکیبی– Lit/100km12Lit/100km
حدآلایندگی Euro 2 Euro

ظرفیتها

باک بنزین 70 لیتر
سرنشین 4 نفر

ابعاد

عرض (1841) mm
طول (4320) mm
ارتفاع (1840) mm

امکانات ایمنی وآپشن های خودرو

سیستم ترمز جلو دیسکی با خنک کننده و سیستم ترمز عقب دیسکی
مجهز به ABS و TCS
 قفل مرکزی / ایموبلایزر / ریموت کنترل / قفل اتوماتیک درها در سرعت
تهویه مطبوع با کنترل دستی
دریچه هوای گرم صندلی عقب
 رادیو CD با 6 بلندگو / USB-Ipod
تنظیم برقی آینه ها / شیشه بالابر جلو و عقب برقی
تنظیم دستی چراغ جلو / مه شکن جلو و عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا