معرفی خودرومعرفی خودروهای خارجی

نقد و بررسی فولکس واگن ترانسپورتر

معرفی خودرو فولکس واگن ترانسپورتر

معرفی خودرو فولکس واگن ترانسپورتر

سری خودروهای فولکس‌واگن ترانسپورتر تی۵ پنجمین نسل از خودروهای سبک و تجاری سایز متوسط به منظور استفاده در جابجای مسافر از ساخته‌های شرکت وسایل نقلیه تجاری فولکس‌واگن (VWCV) است که به شکل ون و کاروان موجود می‌باشند. این خودرو در ششم اکتبر سال ۲۰۰۲ رو نمایی شد و از بیست و پنج آوریل سال ۲۰۰۳ وارد فاز تولید انبوه گردید و به این شکل جایگزین سری خودروهای فولکس‌واگن ترانسپورتر (تی۴) شد.

پنج بازار مصرف اصلی این محصول عبارتند از آلمان، بریتانیا، روسیه، فرانسه، ترکیه و سنگاپور. بازار ایالات متحده سری فولکس‌واگن ترانسپورتر تی۵ را با توجه به این دریافت نکرد چونکه این محصول یک خودرو سبک محسوب می‌گردد و به همین علت به صورت خودکار شامل ۲۵٪ عوارض گمرکی اضافهٔ (که به مالیات مرغ مشهور است) واردات به داخل خاک ایالت متحده می‌شد.

هنگامی که فروش ون‌های مسافری در سال ۲۰۰۳ در بدترین شرایط خود قرار داشت شرکت فولکس واگن آمریکایی شمالی آخرین نسخه یورو ون خود را در ایالات متحده آمریکا بفروش رساند. این محصول در آمریکا، کانادا و مکزیک جایگزین ون ساخته شرکت کرایسلر گردید که فولکس واگن روتن نام داشت.

فولکس واگن برای اولین بار در سال 1950 راه­اندازی شد و جدید ترین نسل ترانسپورتر، یکی از خودروهای فولکس واگن در سال 2010 ارائه شده است و همچنان یکی از بهترین وانت­های موجود در بازار امروز است. مدل­های قبلی در بین سال­های 2003-2006 تجاری شدند و با وجود سن زیادش توانست خود را در بازار مورد استفاده حفظ کند و در میان خودرو های مورد علاقه خریداران در این کلاس باشد.

از زمان آغاز به کار این شرکت آلمانی، محدوده مدل ترانسپورتر این خودرو بطور مداوم بهبود پیدا کرد و نسل 2006-2008 آن بزرگتر، قوی­تر و راحت­تر بودند. فولکس واگن ترانسپورتر با دو مدل موتور دیزلی که بین 85 اسب بخار و  174 اسب بخار تولید میکنند، عرضه می­شوند. در ادامه با همراه مکانیک همراه شوید تا با نقد و بررسی فولکس واگن ترانسپورتر یکی از خاص­ترین خودروهای بازار را تحلیل کنیم.

فولکس واگن
فولکس واگن

نقد و بررسی فضای داخلی خودرو فولکس واگن ترانسپورتر

در نقد و بررسی فولکس واگن ترانسپورتر برای بخش داخلی، نمی­توان ایرادی گرفت زیرا همه چیز به­خوبی و به­زیبایی در جای خود قرار گرفته­اند. کنسول مرکزی دارای طراحی بسیار بی­نقصی است و تمام کنترل ها برای دسترسی بسیار آسان هستند.

صندلی­های فولکس واگن ترانسپورتر در بین این کلاس از بهترین­ها هستند. در بخش جلویی خودرو نیز یک دید بسیار وسیعی از یک صفحه شیشه ای پانوراما وجود دارد، که درکنار پنجره­های جانبی بزرگ و آیینه های جانبی ایده­آل در کل امتیاز خوبی به این خودروی موفق در بخش فضای داخلی برای نقد و بررسی فولکس واگن ترانسپورتر اهدا می­شود.

فولکس واگن
فولکس واگن

نقد و بررسی فضای بیرونی خودرو فولکس واگن ترانسپورتر

ترانسپورتر در طول عمر طولانی خود، حداقل ارتقایی در طراحی خارجی را شاهد بوده و طرح کلی آخرین نسل­های آن بسیار شبیه به هم هستند از همین رو این مسئله نشان­گر موفقیت طراحان بیسیک و پایه­ای فولکس واگن هست.

در حالی که تولیدکنندگان دیگر تصمیم دارند تا یکنواختی کامیون­ها و ون­های خود را از بین ببرند، فولکس واگن اما در طراحی محافظه کارانه خود باقی ماند و تنها چند عنصر کلیدی را برای بهبود وضعیت ظاهری این خودرو را تغییر داد و با همین کار ریسکی خود توانست نسبت به رقبا موفقیت بیشتری را کسب نماید.

فولکس واگن ترانسپورتر مجهز به درب عقب دو قلو، دو درب جانبی کشویی و پایه کم ارتفاع برای راحتی بارگیری است. دسترسی به داخل کابین از طریق درب­های بسیار عریض امکان پذیر هست که امتیازی مثبت نیز محسوب می­شود. از این نکته نمی­توان عبور کرد که فولکس واگن ترانسپورتر با امکان انتخاب سه ارتفاع سقف و دو محور چرخ در دسترس است.

همچنین فولکس واگن ترانسپورتر در دو وزن موجود هست؛ یعنی مدل­های 2500 و 3000 کیلوگرمی با ظرفیت حمل بار 834 کیلوگرم و 1297 کیلوگرم و حجم بار بین 5.8 تا 9.3 متر مکعب هست که انتظارات را برآورده می­کند.

فولکس واگن ترانسپورتر در حالی که سبک بیرونی بسیار ساده و خسته کننده­ای دارد ، اما داخلی بسیار شاد و پر نعمت دارد. کابین فضای بسیار زیادی از اتاق را برای صندلی راننده و دو مسافر در راحتی کامل را فراهم میکند که سرانجام امتیاز خوبی را در بخش تجربه رانندگی و فضای داخلی را در نقد و بررسی فولکس واگن ترانسپورتر دریافت می­کند.

فولکس واگن
فولکس واگن

نقد و بررسی موتور فولکس واگن ترانسپورتر

فولکس واگن ترانسپورتر دارای دو موتور دیزلی با قدرت­های 85 اسب بخار و 174 اسب بخار هست که نسبت به سال ساختش رضایت­بخش هست. در مدل دوم که 174 اسب بخار قدرت تولید می­کند شما می­توانید سرعت بالای 107 مایل بر ساعت را نیز تجربه کنید.

همچنین نسخه­های مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک دارای یک گیربکس شش سرعته و همچنین گیربکس نیمه اتوماتیک هست که موجب می­شود رضایت مشتری را جلب نماید.

فولکس واگن
فولکس واگن

نقد و بررسی رانندگی فولکس واگن ترانسپورتر

فولکس واگن ترانسپورتر همان­طور که پیداست برای حمل بارهای سنگین طراحی شده است پس انتظار یک تجربه رانندگی جذاب و هیجان انگیز را با آن نباید داشت. اگر چه در مقایسه با سایر وسایل نقلیه در این کلاس بین راحتی و ثبات هماهنگی لازم را شاهد هستیم.

فولکس واگن
فولکس واگن

نقد و بررسی ایمنی خودرو فولکس واگن ترانسپورتر

از فولکس واگن ترانسپورتر تست ایمنی دقیقی دیده نشده اما با وجود امکانات ایمنی مانند : ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده که در کنار آن کیسه هوای مسافر و کیسه هوای دو طرفه و دو کیسه هوای پرده به عنوان های ویژگی های اختیاری اعمال می­شود، تا حدی رضایت­بخش هست.

 

نقد و بررسی ارزش خرید خودرو فولکس واگن ترانسپورتر

فولکس واگن ترانسپورتر نسبت به سایر رقبای خود در این کیفیت، از قیمت منصفانه­تری بهره می­برد اما پیدا نشدن قطعات امری هست که ممکن هست شما را وادار به فروش این خودروی موفق کند.

مشخصات فنی

حجم موتور

۱۹۸۴


تعداد سیلندر

۴


گیربکس

۶


نوع شاسی

ون


مقادیر گیربکس

MT

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا