معرفی خودرومعرفی خودروهای خارجی

نقد و بررسی هیوندای سنتنیال  

معرفی خودرو هیوندای سنتنیال  

معرفی خودرو هیوندای سنتنیال

در زمان نه چندان دور، شرکت هیوندای برای رقابت با خودروهایی مثل سری BMW 5 و کلاس E مرسدس بنز، خودروی جنسیس دیفرانسیل عقب را با قیمتی پایین تر روانه بازار کرد.

هم اکنون شرکت هیوندای با معرفی خودروی سنتنیال که به نوعی مدل بالاتر جنسیس است، در حال رقابت با خودروهای BMW 7 Series و Lexus LSبا قیمتی کمتر است. این خودرو بسته به تیپ انتخابی ­اش می ­تواند 4 سرنشین یا پنج سرنشین داشته باشد.

هیوندای سنتنیال 2013

نقد و بررسی فضای داخلی هیوندای سنتنیال

​فضای جلوی پای قسمت جلو و عقب خودروی سنتنیال، از جنسیس، کمی بزرگتر است ولی هر دوی این خودروها دارای استانداردهای خودروهای بزرگ EPA هستند.

بنابراین خریداران این خودروها با فضای آن مشکلی نخواهند داشت. همچنین نگران مشخصات دیگر این خودرو هم نخواهند بود. داشبورد این خودرو دارای روکش چرمی فرانسوی است و نسبت به جنسیس، تزئینات بیشتری در قسمت‌ های اطراف پنل وسط و فرمان خودرو دارد.

صندلی­ های جلو دارای سیستم گرمکن و سردکن هستند و صندلی راننده هم دارای سیستم ماساژ دهنده به­ صورت سفارشی می­ باشد. ویژگی­ های صندلی عقب عبارتند از تنظیم برقی پشتی صندلی­ ها، روکش دارای گرمکن و خنک­ کننده، آفتاب گیر کناری و عقبی.

همچنین شرکت هیوندای قصد دارد تا خدمات پس از فروش و تست خودرو درون منزل را برای این خودرو قرار دهد. همچنین سند این خودرو بجای دستی، در یک iPad اپل نصب شده است. البته این موارد هنوز در کشور ما قابل دسترسی نمی ­باشند.

هیوندای سنتنیال 2013

 نقد و بررسی بیرون خودرو هیوندای سنتنیال

خودروی سنتنیال مثل جنسیس، تزیین شده است و ممکن است مردم این دو خودرو را اشتباه بگیرند. رینگ چرخ‌های استاندارد این خودرو 19 اینچ آلیاژی است.

هیوندای سنتنیال 2013

نقد و بررسی رانندگی خودرو هیوندای سنتنیال

یکی از مهمترین ویژگی‌های خودرو سنتنیال  ، راحتی و بی‌ صدا بودن آن است. زمانی که خودرو توقف کرده و موتور کار می­ کند، شما هیچ صدایی از طرف موتور نمی شنوید، انگار که خودرو خاموش است.

بجز صدای بسیار خفیف موتور و لاستیک­ ها، صدای دیگری در طول مسیر حتی اتوبان­ ها و با سرعت بالا هم به گوش نمی ­رسد. این خودرو به اندازه یک خودرو لی موزین خوشدست نیست ولی بسیار به آن نزدیک است. زمانی که سیستم تعلیق در حالت پیش فرض است، کمی حس شناور بودن به شما دست می ­دهد ولی در حالت اسپرت دینامیک، در پستی و بلندی‌ های جاده محکم و بدون تکان است.

سرعت و واکنش‌ های این خودرو مثل دیگر سدان‌ های لوکس از قبیل Audi A8،BMW 7 Series و یا Jaguar XJ نیست ولی در سرعت زیاد بسیار پایدار و مثل خودروهای لکسوس عمل می­ کند.

با این که موتور این خودرو 4600 سی­ سی V8 است ولی هنوز در مقایسه با بسیاری از خودروهای عالی آلمانی، قدرت پایین ­تری دارد. این یکی از ویژگی­ هایی است که خودرو سنتنیال را از بسیاری از سدان‌ های لوکس عقب انداخته، ولی با این وجود هم نمی ­توان گفت که سنتنیال خودرویی کند است.

هیوندای سنتنیال 2013

نقد و بررسی ایمنی خودرو هیوندای سنتنیال

خودرو سنتنیال دارای ترمز ضد قفل، حفظ پایداری و کشش سطحی، سیستم هشدار دهنده انحراف از مسیر، هشدار دهنده وقوع تصادف و سیستم آماده‌ سازی (که از سنسورهای کنترل کروز استفاده می­ کند)، و همچنین دارای 9 کیسه هوا شامل کیسه هوای جلو و کیسه هوای بکار رفته درون صندلی­ ها برای صندلی های کنار پنجره، کیسه هوای پرده­ ای و کیسه هوای محافظ زانو برای راننده می ­باشد.

در تست ترمز به عمل آمده از این خودرو که توسط Edmunds صورت گرفته، خط ترمز خودرو سنتنیال با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، 40 متر بود که 3 متر از میانگین این کلاس بیشتر است. این خودرو در تست برخورد روبرو، کناری و بالا از موسسه IIHS، نمره “خوب” را کسب کرد.

هیوندای سنتنیال 2013

نقد و بررسی ارزش خرید هیوندای سنتنیال

شرکت کره­ ای هیوندایی خودرویی را روانه بازار ایران کرده که سروصدای زیادی به پا کرده است. خودرویی که تعداد محدودی از آن وارد بازار ایران شده است.

این خودرو در بازار ایران رقبایی همچون بنز s کلاس، بی ام و سری7، پورشه پانامرا و لکسوس ls460 را در مقابل دارد که البته از همه این خودرو­ها ارزان تر است این در حالیست که از نظر امکانات از خودروهایی همچون بنز و بی ام و نیز پیشی می­ گیرد.

هیوندای سنتنیال در بدو ورود با قیمتی دومیلیارد تومانی به دست مشتریان ایرانی می‌رسید و به این ترتیب، یکی از ارزان‌ترین خودروهای لوکس زمان خود محسوب می‌شد. تا جایی که با نصف هزینه پرداختی برای پورشه پانامرا، می‌توانستید خودرویی بسیار لوکس به نام هیوندای سنتنیال را در اختیار داشته باشید. اما در نهایت یک موضوع آزاردهنده وجود داشت و آن هم برندی بود که هرگز به عنوان یک خودروساز لوکس شناخته نمی‌شد. در نهایت باید بگوییم اگر هدف شما از خرید آن، در اختیار داشتن یک خودرو لوکس و کاربردی است، سنتنیال گزینه خوبی است اما اگر قصد سوار شدن بر یک خودرو لوکس تمام عیار خوشنام را دارید، بهتر است به سراغ گزینه‌های آلمانی بروید.

نزدیک‌ترین رقیب سنتینیال را در حال حاضر می‌توان هیوندای آزرا 2018 دانست که در کلاس پایین‌تری قرار می‌گیرد اما قیمت آن در نسخه‌های صفر کیلومتر، حتی از سنتینیال کمتر است.

نکات مثبت هیوندای سنتینیال

اتاق بزرگ و راحت ، مجموعه ای از امکانات و تجهیزات استاندارد متناسب با قیمت ، موتور 8 سیلندر پر قدرت و آرام ، شتابگیری خوب ، متریال عالی استفاده شده در کابین

نکات منفی هیوندای سنتینیال

پایداری نسبتاً کم ، فرمان پذیری ضعیف تر نسبت به رقبا

امنیت هیوندای سنتینیال

این مدل که به عنوان لوکس ترین خودروی هیوندای می باشد از پلت فرمی با جنسیس سود می برد. EOUAL از موسسه NHTSA 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است.

هیوندای سنتنیال 2013

مشخصات هیوندای سنتینیال 2011-2013

 

  • مدل : Centennial
  • کلاس : سدان لوکس بزرگ
  • گیربکس : 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • محور متحرک :دیفرانسیل عقب(RWD)
  • تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : V8/32
  • حجم موتور سی سی : 4627
  • قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 366/6500
  • گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 438/4500
  • حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 250
  • شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 6,5
  • طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1495/1890/5160
  • وزن خالص(کیلوگرم) : 2034
  • مشخصات تایر :245/50R18
  • مصرف ترکیبی(لیتر) : 12,3
  • استاندارد الایندگی :یورو 4
  • حجم مخزن سوخت(لیتر) : 77
  • کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای
  • سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی خنک شونده / ABS – ESP – TCS
  • سیستم های امنیتی : دزدگیر / استارت و ورود بدون کلید
  • سیستم های فرمان و هدایت : سنسور سرعت / تلسکوپی با تنظیم برقی / گرمایش غربیلک فرمان
  • سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک 4 نقطه ای / سنسور رطوبت و سنسور کیفیت هوا
  • سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : نمایشگر / ماوس / جهت یاب ماهواره ای / چنجر 6 تایی / سیستم مولتی مدیا و نمایشگر در عقب / بلوتوث / اتصال USB و AUX و ipod
  • سیستم صندلی : تنظیم برقی صندلی های جلو و عقب با حافظه / گرم کن و سرد کن صندلی های جلو و عقب / ماساژور و زیرپایی برای صندلی های عقب / تودوزی چرم / پشت سری های فعال به هنگام تصادف
  • سیستم اینه و شیشه ها : آینه های جانبی و داخلی الکتروکرومیک/ تاشوندگی برقی و گرمکن آینه های جانبی/ پرده برقی شیشه عقب/ بخار زدای اتوماتیک شیشه ها
  • سیستم روشنایی : چراغ های جلو زنون با قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها / چرخشش چراغ ها در پیچ / شستشو چراغ های جلو
  • سایر امکانات :سنسور باران – سنسورهای پارک / دوربین دید جلو و عقب / سیستم مکش درب ها / پارک اتوماتیک / پرده برقی عقب / پرده شیشه های جانبی عقب / درب صندوق عقب برقی / کمک فنرهای گازی – یخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا