
خودروهای پرفورمنس هیچگاه سریعتر، تواناتر و حتی مفیدتر از امروز نبودهاند؛ اما در سالیان اخیر افراد بیشتری به ظاهر، احساس، صدا و بوی خودروهای اسپورت کلاسیک علاقه نشان دادهاند، چیزی که هرگز قابل تکرار نیست.
اگر ریسک خرید یک خودروی کلاسیک را قبول نمیکنید گزینهی دیگری وجود دارد. کاترهام سون ترکیبی از پرفورمنس مدرن و ارزشهای سنتی در یک پکیج کلی بوده و جدیدترین نسخه آن با نام سوپر سون 1600 بیش از پیش به ریشههای تاریخی این خودرو پرداخته است.
ما پیش از نسخههای سون اسپرینت 2016 و سون سوپر اسپرینت 2018 را بررسی کردهایم اما برخلاف این دو خودرو که از پیشرانههای توربوی سوزوکی استفاده کردهاند، سوپر سون 1600 به نیروگاه 4 سیلندر 1.6 لیتری فورد مجهز شده است. این پیشرانه قدرت 135 اسب بخاری و گشتاور 165 نیوتون متری تولید میکند.
بخشی از این پیشرانه دقیقاً شبیه کاربراتورهای قدیمی بوده و در واقع حسی نوستالژیک ایجاد کرده است. فیلترهای هوای K&N زیر کاپوت آلومینیومی خودنمایی میکنند اما اصلاً شبیه نمونههای کلاسیک نیستند. استایل نرمال جلوی سون جای خود را به گلگیرهای بزرگتر داده و جلوپنجره هم فاقد طرح سنتی 7 میباشد. همچنین خریداران این خودرو شاهد رینگهای 14 اینچی با ظاهر طلایی و لاستیکهای نازک آوون خواهند بود.
کابین هم ظاهر کلاسیکی دارد. اگر قد بلندی داشته باشید ورود به کابین کار سختی خواهد بود مخصوصاً اینکه فرمان چوبی خودرو روی این امر تأثیر منفی میگذارد؛ اما صندلیهای سنتی خودرو راحت بوده و استفاده از کمربند ایمنی نیز راحتتر صورت میگیرد.