مقایسه خودرومقایسه خودروهای چینیمقایسه خودروهای داخلی

کدومو بخرم ؟ MVM 315 SPORT یا پژو 206

MVM 315 SPORT یا پژو 206

mvm 315

پژو۲۰۶ محصول شرکت فرانسوی پژو است که در اروپا و بعدها در ایران به دلایل مختلف همچون قیمت مناسب، ظاهر زیبا و مصرف سوخت پایین مورد استقبال زیادی قرار گرفت. این ماشین اسپورت محبوب برای چندین بار، عنوان «پرفروش‌ترین خودرو اروپا» را برای کمپانی پژو به ارمغان آورد.

در سال ۱۳۸۱ کمپانی مدیران خودرو با همکاری شرکت چری (chery international) چین، فعالیت خود را در زمینه تولید و مونتاژ خودروهای چینی در ایران آغاز کرد.

با ورود ام وی ام ۳۱۵ به بازار خودرو، توجه علاقه‌مندان به ماشین‌های هاچ بک که تا قبل از آن ۲۰۶ را به عنوان تنها هاچ ‌بک خوب با قیمت مناسب می‌دانستند را به خود جلب کرد. در نتیجه ام وی ام ۳۱۵ بزرگترین رقیب ۲۰۶ شد و بخش بزرگی از بازار خودرو را به خود اختصاص داد.

با ورود به کابین پژو 206 با همان طراحی اولیه و بدون کوچکترین تغییری روبه‌رو می‌شویم که کیفیت ساخت مناسبی دارد و از نظر متریال هم هنوز با وجود افت کیفیت وضعیت قابل قبولی را دارد. پژو 206 تیپ 5 با توجه به قیمتش تجهیزات مناسبی مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های برقی و سیستم صوتی مدرن دارد و به صورت خلاصه در داخل کابین کیفیت ساخت پژو 206 از ام وی ام 315 بهتر است. ارگونومی پژو 206 اصولی‌تر است و تجهیزات تکمیل‌تری را هم دارد و از نظر ابعاد هم پژو 206 و ام وی ام 315 فضای یکسانی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

قلب تپنده پژو 206 4 سیلندر است، 1578 سی سی حجم دارد و با کد فنی TU5/JP4 شناخته می‌شود. این پیشرانه معروف 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب‌گیری این پیشرانه رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت مناسبی هم دارد. پژو 206 های تیپ 5 صفر کیلومتر همگی از گیربکس 5 سرعته دستی با کد be3 استفاده می‌کنند که نعویض دنده‌های نرم و ضریب دنده‌های مناسبی دارد و چالاکی خوبی را برای پژو 206 تیپ 5 به وجود آورده است. پژو 206 های صفر کیلومتر که به ایرانیزه معروفند، معمولا از دیسک و صفحه‌های بی کیفیتی استفاده می‌کنند که با تعویض آنها با نمونه‌های اصلی کشش پژو 206 بهبود چشمگیری پیدا می‌کند. در بخش فنی پژو 206 تیپ 5 از ام وی ام 315 کیفیت بالاتری دارد، لوازم یدکی آن به وفور یافت می‌شود، ایرادات کمتری دارد و از همه مهم‌تر یکی از دلایلی که پژو 206 نزد جوانان محبوبیت دارد، پتانسیل خوب این ماشین برای انجام امور تیونینگ است که اگر به صورت اصولی انجام شود کمتر ماشینی در شهر توان رقابت با شتاب پژو 206تیپ 5 را خواهد داشت.

mvm 315

شاید اگر بعد از مدت زمان زیادی پشت پژو 206 بنشینید، برخی خاطرات شما زنده شود و طراحی دوست داشتنی و البته قدیمی آن هم خشنود کننده و هم ناراحت کننده است، زیرا در مقابل طراحی های داخلی به روز رقبای این خودرو مایوس کننده است که همچنان بعد از 15 سال با همان طراحی و فقط تغییراتی جزئی در پشت آمپر ها تولید و عرضه می شود، ولی از این مسئله که بگذریم تنظیم صندلی راننده در جهت های عقب و جلو و بالا و پایین و تنظیم پشتی صندلی به صورت دستی راحتی را برای راننده فراهم می کند. اما کماکان برای تنظیم آینه ها و بالا پایین دادن شیشه ها باید از فضا و کنسول میانی وسط با دکمه های مربوطه کار کنید. ال سی دی کوچک اطلاعات جانبی و اطلاعات ضبط در بالای داشبورد میانی قرار دارد و در داشبورد هم شاهد تهویه مطبوع خودکار هستیم. در کنار فرمان نیز دستگیره کنترل کننده ضبط و همچنین امکان فعال سازی و غیر فعال کردن ایربگ ها وجود دارد. فضای عقب برای کودکان کافی است اما برای بزرگسالان در مسیر های طولانی مشکل ساز می شود.

چری در سال 2013 در طراحی 315 انقلابی به پا کرد، به نوعی می توان گفت داخل این خودرو را کوبیده و از نو ساخته است و هارمونی خوبی با بخش های خارجی خودرو دارد، اما شاید ایرادی که بتوان به آن گرفت، نبودن سطحی صاف روی داشبورد برای قرار دادن برخی اشیا ضروری است که به جای آن تنها شاهد خطوط تیزی هستیم که تنها زیبایی دارند و کاربردی نیستند. به علاوه از صفحه نمایش نیز خبری نیست و فاقد سیستم تهویه مطبوع خودکاراست، اما با کمی هزینه کردن می توانید با مراجعه به نمایندگی به صورت آپشن دستی صفحه نمایش و دوربین عقب را روی خودروی خود نصب کنید.

ام وی ام ۳۱۵ برعکس ۲۰۶ دارای ظاهری کاملا جدید در سبک خودروهای گران‌قیمت است، در واقع یکی از دلایلی که منجر به استقبال مردم از ام وی ام ۳۱۵ شد، ظاهر زیبا و به روز آن است. این خودرو در ایران با دو ظاهر متفاوت ارائه شده است؛ ظاهر جدید آن که عمری حدود چهار سال در بازار ایران دارد، منجر به فروش بیشتر و رقابت بسیار جدی‌تر با ۲۰۶ شد.

مدل فیس لیفت شده MVM 315 با توجه به تغییرات چشم‌گیر در هر چهار چراغ و طراحی خطوط تیز جلو ماشین، ظاهری خشن و زیبا به خود گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های این ماشین می‌توان به استفاده از قفل برقی جهت باز و بسته کردن ماشین، جاگیری صحیح و بدون درز در قاب بدنه و دستگیره‌های جدید کششی اشاره کرد.

نتیجه: طبق بررسی انجام شده در این بخش و مقایسه دو خودرو، طراحی ظاهری MVM 315 امتیاز بالاتری نسبت به ۲۰۶ تیپ ۵ ‌می‌گیرد. البته در نظر داشته باشید که ظاهر ۲۰۶ به خصوص در میان قشر جوان، همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

 

 

 

یکی از جذابیت های پژو 206 تیپ 5 سیستم تعلیق خوب به همراه قابلیت مانورپذیری عالی و فرمان تیز است که همه اینها در کنار هم دست به دست داده‌اند تا یک رانندگی لذت بخش و هیجان انگیز را بتوانید با پژو 206 تیپ 5 داشته باشید. سواری پژو 206 تیپ 5 تا حدودی خشک است اما آزاردهنده نیست و این مقدار خشکی هم به قابلیت‌های اسپرت ماشین افزوده است. ترمزهای پژو 206 تیپ 5 در هر 4 چرخ دیسکی هستند که قدرت مناسبی دارند و به راحتی حتی در سرعت‌های بالا با کوچکترین اشاره می‌توانید کنترل پژو 206 خود را به دست بگیرید.

پژو 206 تیپ 5 یک ماشین پرفروش و قدیمی برای بازار ایران است که در زمان عرضه آن به بازار به لطف سطح بالای مهندسی به کار رفته در آن طرفدار زیادی پیدا کرد و هنوز هم پژو 206 تیپ 5 همان میزان جذابیت و محبوبیت را دارد و از لحاظ کیفیت، توانایی‌های حرکتی و هر پارامتری که مربوط به یک ماشین خوب است پژو 206 تیپ 5 عملکرد مناسبی ارائه می‌کند.

فضای داخلی ام وی ام ۳۱۵ به گونه‌ای طراحی شده است که با طراحی بیرونی در هماهنگی کامل باشد و این موضوع تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خودرو گذاشته است. اما از لحاظ کیفیت ساخت آنچنان جالب نیست و پس از مدتی کابینه ماشین به سر و صدا می‌افتد.

راننده این خودرو به پنل دکمه‌های تنظیم آینه و شیشه بصورت یک‌جا دسترسی دارد که روی درب سمت راننده قرار گرفته است، در صورتی که ۲۰۶ همچین قابلیتی ندارد. صندلی‌های عقب دارای فضای مناسبی است و بزرگسالان هم می‌توانند در آن احساس راحتی کنند.

ام وی ام ۳۱۵ فاقد نمایشگر، سیستم تهویه اتوماتیک، دکمه‌های کنترل ضبط قابل دسترس و سطح مناسبی روی داشبورد جهت قراردادن وسایل است.

نتیجه: فضای داخلی MVM 315 زیباتر و بزرگتر است ولی آپشن‌های آن نسبت به ۲۰۶ بسیار کمتر است.

طراحی درون کابین ام وی ام 315 جدید هارمونی خوبی با طراحی خارجی دارد و همانند بدنه خشن و اسپرت شکل گرفته است. کیفیت ساخت و مونتاژ ام وی ام 315 جدید چندان بالا نیست و در بلند مدت هم نشان داده شده است که چندان قابل اعتماد نخواهد بود و سر و صداهای اضافی زیادی از کابین پس از مدت کوتاهی شنیده می‌شود. ام وی ام 315 جدید از نظر آپشن نسبت به پژو 206 تیپ 5 ساده تر است و کیفیت پایین‌تری هم دارد. ضمن اینکه نمونه‌های دست دوم ام وی ام 315 هم زمان خیلی بیشتری را برای فروش لازم دارند در صورتی که پژو 206 به راحتی قابل فروش است.

ام وی ام 315
نام:ام وی ام 315
نام انگلیسی:MVM 315
کارخانه مونتاژ کننده:مدیران خودرو

مشخصات کلی

موتور استاندارد:1.5
حجم موتور:1497
حداکثر قدرت:109@6000
جعبه دنده:5 دنده دستی
حداکثر سرعت:160
شتاب 0 تا 100:

مشخصات فنی

تعداد سیلندر:4
تعداد سوپاپ:16
نسبت سوپاپ به سیلندر:4
حداکثر گشتاور:140@3000
نسبت تراکم:10.5
میزان مصرف بنزین خارج شهر:4.6باسرعت ثابت:60- لیتر
میزان مصرف بنزین داخل شهر:لیتر

مشخصات خارجی

طول:4139 میلیمتر
عرض:1686 میلیمتر
ارتفاع:1492 میلیمتر
فاصله دو محور:2527 میلیمتر
قطر تایر:15
عرض تایر:185
نسبت ارتفاع به عرض تایر:60

امکانات

سیستم ضد قفل ABS:دارد
فرمان هیدرولیک:
کیسه هوا:برای راننده و سرنشین جلو
قفل مرکزی:دارد

سایر مشخصات

حجم مخزن:50
وزن در حالت معمول:1200 کیلوگرم
تعداد سرنشین:

توضیحات

کارخانه سازنده:چری « Chery »
کشور سازنده:چین
شروع تولید:2008
پایان تولید:تا امروز

 

206 تیپ 2 ، تیپ 3
206 تیپ 2 ، تیپ 3
206
ایران خودرو
1.4
1360
75@5500
5 دنده دستی
170
14.1
4
8
2
118@3400
10.2:1
5.5 لیتر
9.4 لیتر
3835 میلیمتر
1652 میلیمتر
1426 میلیمتر
2442 میلیمتر
دارد
دارد
دارد
50
1025 کیلوگرم
5
پژو « Peugeot »
فرانسه
1998
2009

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا