معرفی خودرومعرفی خودروهای خارجی

معرفی صفر تا صد کیا کادنزا

نقد و بررسی کیا کادنزا

 معرفی خودرو کیا کادنزا

کیا کادنزای، به خودی خود یک سدان درجه یک می‌­باشد، اگرچه کیا برندی شناخته شده است، اما بسیاری از خریداران نمی‌­توانند قیمت بالای آن را قبول کنند. شرکت کیا در طی سالیان گذشته، خودروهای خوبی را روانه بازار کرده است که از آن جمله می‌توان به اپتیما اشاره کرد، که خودرویی سدان با حجمی متوسط است. کادنزا که از نظر اندازه، در بین سدان‌های بزرگ برند­های مجلل قرار دارد، از نظر قیمتی با خودروهای همچون تویوتا آریون و هیوندای آزرا گرنجور رقابت می‌کند.

کیا کادنزا 2014

نقد و بررسی فضای داخلی کیا کادنزا

قسمت عقب داخل اتاق کادنزا از اپتیما بزرگ‌تر است. ابعاد صندلی‌­های کادنزا تقریبا با اپتیما برابر است. بزرگترین تفاوت آنها، فضای جلوی پا در صندلی عقب است که در کادنزا برابر 93 سانتی‌­متر است، که این فضا، 5 سانتی‌متر از اپتیما بیشتر است. در هر حال صندلی عقب کادنزا وسیع‌تر و جادار­تر احساس می‌­شود. این فضای بزرگ برای صندلی ایمنی کودک بسیار مناسب است. برآمدگی وسط قسمت پای صندلی عقب در این خودرو بسیار کوتاه و تقریبا تا قوزک پا است که فضای کف اتاق را بسیار قابل استفاده می‌­کند. سرنشینان جلو هم از فضای بازتری بویژه فضای جلوی پا لذت خواهند برد. روکش چرمی صندلی‌ها استاندارد است و با بهره‌گیری از چرمی خاص، جلوه زیباتری را به خود گرفته است. خیلی سخت است که کیفیت داخلی خودرو را به طور خلاصه بیان کرد، چون افراد مختلف، ویژگی‌های مختلفی را می‌­پسندند. از نظر منتقدان، کیفیت مواد استفاده شده در قسمت داخل این خودرو مناسب است، اما از نظر برخی از آنان، قسمت­های بالای در­ و بعضی از سطوح، از کیفیت پایین‌تری برخوردار بودند. کار با کادنزا راحت و لذت بخش است. تعدادی دکمه که به صورت فکرشده انتخاب و مرتب شده‌اند، باعث می‌شوند که بر روی سیستم تهویه خودرو به طور مستقیم کنترل داشته باشید. دکمه‌های مشابهی هم هستند که به صورت دایره­وار (مثل اهرم تنظیم بخاری پراید) قرار گرفته‌اند که به شما اجازه می‌­دهند به سیستم صوتی و سیستم navigation دسترسی داشته باشید. همه این ویژگی‌ها بر روی یک صفحه لمسی 8 اینچ نمایش داده می‌­شوند.

کیا کادنزا 2014

نقد و بررسی بیرون خودرو کیا کادنزا

وقتی که از بیرون به کادنزا نگاه می‌کنید، ظاهری بسیار شیک و مجلل را می‌بینید. کیا سالها بود که از آئودی تقلید می کرد، بعضی از تاثیرات آن تقلید هنوز هم در قسمت عقب خودرو دیده می‌­شود، ولی قسمت جلویی آن یادآور BMW است. البته خودورهای لوکس آلمانی برای تقلید بد نیستند. خط‌های سفید قسمت بالای چراغ جلو اصلا جالب نیست. بیشتر شبیه چسب محافظی بود که بعد از خرید، آن را جدا می‌­کنند. ولی هنگام حرکت خودرو، این چراغ‌ها جلوی خودرو را مثل روز روشن می‌کند. کادنزا تقریبا به اندازه 13 سانتی‌متر در طول، از اپتیما و چند سانتی هم از آزرا بزرگ‌تر است.

کیا کادنزا 2014

نقد و بررسی رانندگی خودرو کیا کادنزا

کادنزا از عایق خوبی در برابر صداهای خارجی برخوردار است، هرچند که یکی از افراد گروه ما بر این باور بود که صدای موتور در سرعت بالا، آزار دهنده می‌­شود. ما می‌­‌‌پذیریم که کیفیت سواری این خودرو خوب و از اپتیما بهتر است، اما قطعا سواری این خودرو در کلاس خودش بهترین نیست. بویژه در مسیر­های ناهموار کمی پر­تلاطم حس می‌شود. کادنزا یک خودروی مسافرتی است تا یک سدان اسپرت که بدون چرخ‌های 19 اینچی سواری نرم‌­تری دارد. رینگ چرخ استاندارد این خودرو 18 اینچی می‌باشد.

کیا کادنزا 2014

نقد و بررسی ایمنی خودرو

خودروی کادنزا در تست IIHS نمره خیلی خوب را در بخش تصادف از جلو و کناره و در قسمت پشت و بالا نمره خوب را کسب کرد. کادنزا علاوه بر ترمز ضد قفل و سیستم حفظ تعادل الکترونیکی، دارای 8 کیسه هوای استاندارد شامل کیسه‌های کناری و کیسه‌های پرده­ای برای هر دو ردیف می‌باشد. یک دوربین پشتیبان نیز جزو تجهیزات استاندارد این خودرو است. دو آپشن ایمنی دیگر یعنی هشدار دهنده نقطه کور و هشدار دهنده انحراف از مسیر هم در پکیج تکنولوژی این خودرو به صورت سفارشی قابل نصب است.

کیا کادنزا 2014

نقد و بررسی ارزش خرید کیا کادنزا

امکانات و کیفیت کادنزا با رقبایش قابل مقایسه و گاهی بهتر از آنها است. اما برای فهمیدن ارزش واقعی این خودروی لوکس، نیازمند پرداخت پول بیشتری هستیم تا تمام تجهیزات سفارشی را در دسترس داشته باشیم.

همزمان با اینکه کادنزا و همتایش در شرکت هیوندا یعنی آزرا، به عنوان مدل‌های لوکس شرکت سازنده‌شان فروخته می‌شوند، این دو سازنده تلاش می‌کنند تا ثابت کنند،این دو خودرو، ارزشی بیش از آنچه امکانات و ویژگی‌شان نشان می‌دهد، دارند.

در کابین کادنزا، همه‌چیز مرتب و در جای خود قرار گرفته است. دکمه‌ها و سوییچ‌ها بر خلاف برخی از خودروهای لوکس، بر اساس یک نظم خاص، سازماندهی شده‌اند. ساعت آنالوگ در وسط، نمونه‌ای فوق‌العاده از طراحی‌ها در این کلاس است و تریم چوب فاکس، کاملاً بادوام و فناناپذیر به نظر می‌رسد. عایق‌کاری چرمی، باعث شده تا ورود صداهای مزاحم از بیرون به حداقل برسد و با آرامش و آسودگی خاطر، بتوان در کادنزا، رانندگی کرد. کار با سیستم راهبری نیز بسیار ساده است و واکنش‌های سریعی دارد.

 

در صندلی‌های عقب، باز هم چرم ناپا به کار رفته و فضای موجود برای پاها، فوق‌العاده است. همین‌طور، مجرای ویژه خنک‌کننده و گرم‌کننده برای صندلی‌های عقب در نظر گرفته شده است.

همچنین، فضای حمل وسایل مناسبی برای کادنزا در نظر گرفته شده و این خودرو می‌تواند ۰/۴۵ مترمکعب بار اضافی با خود حمل کند.

با این همه نکات مثبت در مورد طراحی داخل کابین، باز هم نمی‌توان گفت که یک طراحی بی‌نقص در آن به کار رفته است. یکی از این موارد، خم نشدن صندلی‌های عقب است. کیا در سال ۲۰۱۴، خودرویی لوکس را ساخته که صندلی‌های عقب آن خم نمی‌شوند. به جای آن در وسط این صندلی‌ها، یک فاصله‌ای در نظر گرفته شده که بیشتر برای اسکی‌بازها کاربرد خواهد داشت. با این حال، عدم نوآوری و خلاقیت لازم در این مورد، یکی از تصمیم‌های بد «کیا» در طراحی داخلی کادنزا بوده است.

البته از تجهیزات تکنولوژیک کیا کادنزا نباید غافل ماند. در خودرویی که تست شد، سیستم پخش اینفینتی ساروند با قابلیت رادیو و اجرای فایل‌های صوتی وتصویری همراه با UVO، سیستم SiriusXM، ارتباط بلوتوث و سیستم راهبری با صفحه نمایش ۸ اینچی در دسترس قرار داشت. صدای سیستم صوتی، کیفیت بسیار بالایی داشت. بسته تکنولوژی، یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی اضافه کرده بود که برخلاف ظاهر زیبای آن، در عمل کارآیی چندانی نداشت. در مجموع کیفیت محیط داخل کابین، فارغ از مسئله قیمت، سطحی نزدیک به مدل‌هایی مانند کرایسلر ۳۰۰ و تویوتا آوالون پیدا کرده بود.

موتور ۳/۳ لیتری V6 با ۲۹۳ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۵/۷ نیوتن‌متر گشتاور، باعث شده تا عملکردی بالا از کیا کادنزا شاهد باشیم و این خودرو بتواند در کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. در عین حال، باید درنظر داشت که خودرویی که پشت آن نشسته‌اید، یک ب ام و ۶۰ هزار دلاری نیست و یکی از محصولات کیا است.

 

سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت پدال‌شیفترها که بسیار آسان انجام می‌شود، یکی از عوامل راحتی و در عین حال ایجاد حس اسپرت در پشت فرمان است. البته موقع کار با پدال‌ شیفترها باید مراقب شکستگی آن‌ها بود!، زیرا بسیار «ظریف» طراحی شده‌اند. کیا کادنزا در جاده، مصرف سوخت قابل‌قبول ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد، ولی مصرف ۱۲/۴ لیتر در شهر، زیاد خوشایند نیست.

Kia Cadenza 2014
Kia Cadenza 2014

همانند خودروهای جدید لوکس دیگر، کیا کادنزا نیز با سیستم فرمان الکتریکی ارائه شده است. با این سیستم، تقریباً هیچ بازخوردی از سطح جاده احساس نمی‌شود و فرمان‌پذیری خودرو، عملکرد خوبی در پیچ‌ها دارد. بر این اساس، کیا کادنزا تقریباً به هدف خود که سواری خوب و راحت در یک خودروی لوکس است، رسیده است. عملکرد سیستم تعلیق نیز برای رسیدن به این هدف، مؤثر بوده است.

یکی از تکنولوژی‌های جالب در کادنزا، سیستم کنترل حرکت هوشمند پیشرفته است که سرعت خودرو را به نسبت ترافیک پیش‌رو، تغییر می‌دهد و حتی در صورت لزوم خودرو را متوقف می‌کند. با این‌که استفاده کامل از این سیستم در شرایط مختلف، جای سؤال دارد، ولی باز هم در نوع خود، تکنولوژی خلاقانه‌ای است.

 

قیمت کیا کادنزا در مدل پایه خود، ۳۵ هزار و ۱۰۰ دلار است که باعث می‌شود پایین‌تر از رده قیمتی مدل‌هایی مانند سری ۵ ب ام و، کرایسلر ۳۰۰ و تویوتا آوالون قرار گیرد. مدل تست شده با بسته‌های اضافی، ارزشی به اندازه ۴۱۱۰۰ دلار پیدا کرد که برای یک «کیا»، رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود؛ ولی با توجه به تجهیزاتی که در اختیار قرار می‌دهد، معامله بسیار خوبی است. کیا کادنزا از لحاظ موقعیت، در حد و اندازه‌های خودروهای سری ۵ ب ام و نیست، ولی تجهیزات لوکس پایه زیاد آن، بسیار بیشتر از مدلی مانند ‌BMW 528i با حدود قیمت ۱۵ هزار دلار کمتر از آن، است. به علاوه، مدلی که در این‌جا تست شد، در داخل کابین، از ۵۲۸i طراحی بهتری داشت. شاید دیدن ظاهر کیا کادنزا، توجه کسی را جلب نکند، امّا در عوض، با پول کمتر به راحتی بیشتر دست پیدا می‌کنید. کرایسلر ۳۰۰، مدل دیگری که اشاره شد، قیمتش در حدود ۳۱ هزار دلار است و بنابراین، از این لحاظ در سطح کیا کادنزا قرار می‌گیرد. کرایسلر ۳۰۰ یک موتور ۳/۶ لیتری V6 با ۲۹۲ اسب‌بخار قدرت دارد. کرایسلر ۳۰۰، مانند کیا کادنزا، از بهترین تجهیزات خودروهای لوکس بهره نمی‌برد، ولی با این حال، کابین مجهزی دارد و از این لحاظ با کیا کادنزا برابری می‌کند. چیزی که کرایسلر ۳۰۰ را از کادنزا متمایز می‌کند، سیستم دیفرانسیل عقب و آپشن موتور V8 است.

 

[jwplayer mediaid=”59102″] کیا کادنزا، مشخصاً برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند طعم رانندگی با خودروهای لوکس را بچشند، ولی برای این کار، بودجه کافی را ندارند. این خودرو در زمینه آپشن‌های تجهیزات داخل کابین، با خودروهای هم‌رده خود در ب ام و و مرسدس رقابت کرده و حتی از آن جلو زده است و با وجود قیمت نسبتاً کم خود از موتور V6 استفاده می‌کند. با این‌حال، به عنوان یک کیا، باز هم نقص‌های خود را دارد و باید قبول کرد که تجربه رانندگی با آن شبیه رانندگی با آئودی و ب ام و نیست. [دانلود ویدئو]

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۴۱۱۰۰ دلار (قیمت پایه: ۳۵۱۰۰ دلار)
  • نوع موتور: V6
  • گنجایش: ۳۳۰۰ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۹۳ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۵ نیوتن متر در ۵۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۸۴ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۷ متر.
  • عرض: ۱/۸۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۶۴ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت.

مصرف سوخت:

  • ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه.
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰/۷ لیتر در صد کیلومتر.

 

 

کیا کادنزا (Cadenza) محصولی از شرکت «کیا موتورز» در کلاس سدان‌های فول‌سایز است. خودرویی مناسب برای افرادی که در عین تمایل به رانندگی با خودروهای لوکس، امکان هزینه کردن مبالغ هنگفت را ندارند. خودرویی که نیاز شما را به داشتن سدانی خانوادگی، جادار و با امکانات و آپشن‌های متنوع و مدرن برآورده می‌کند. اما صد حیف که کادنزا با برخورداری از پیشرانه‌ای قدرتمند، طراحی زیبا و با ظاهری در حد خودروهای اروپایی و کیفیت ساخت بالا، نتوانست در بازار ایران حضور موفقی داشته باشد و فقط به شکل محدودی در این بازار عرضه شده است. خیلی‌ها این خودروی شیک را یکی از موفق‌ترین سدان‌های شرکت کیا و حتی فراتر از سطح خودروهای آسیایی می‌دانند.

مشخصات فنی

سرعت

۲۳۰ کیلومتر بر ساعت


صفر تا صد

۷.۲ ثانیه


نوع سوخت

بنزین


مصرف سوخت ترکیبی

۹.۴ لیتر


حجم موتور

۳.۴۷ لیتر


تعداد سیلندر

۶ سیلندر


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا